Kävin tänään leikkauttamassa viisaudenhampaan pois ja siksi en itse valitettavasti voinut syödä mitään lämmintä ruokaa. Joten mun oli ihan pakko tehdä itselleni iso satsi PIRTELÖÄ ruuaksi. Tänään nuo pisteet saa jäädä laskematta ja mä herkuttelen pirtelöllä ja jäätelöllä, kun hammasta tai siis reikää, jossa hammas oli, koskee ihan pirusti. Mitäköhän mahtaa yöstä tulla? Pelkäsin tuota poistoa ihan hirveesti, mutta eipä se nyt niin kamala ollut, kun puudutus oli niin hyvä. Nyt kun puudutusta ei enää ole, tuntee koko ajan ne tikit ja säryn, yöks.

Mies otti tänään pekkasen, että voi olla pojan kanssa, kun mä poden. Nyt kun olen ollut ihan pirteä, olen touhunnutkin ihan samalla tavalla kotihommia kuin normaalistikin. Juuri tuossa ruokaa laittaessa sanoinkin ukkoselleni, että olisi sittenkin pitänyt ottaa lääkärin tarjoama sairaslomatodistus, olisi voinut sen lykätä käteen ja lösähtää sohvalle.   Hymiö 

Se on ihan oikeesti ihan käsittämätöntä, miten itse pitää aina olla niin ahkera ja toimelias ja voi voi.  Eipä sitä paljon sohvalla viitsi toimettomana maata. Ehkä sitä on itsellä aina niin huono omatunto, mutta voi sitä meteliä, jos mies rupeaa töiden jälkeen vaikka tyhjentämään tiskikonetta. Mä otan asian aina kovin henkilökohtaisesti ja tämä ehkä avulias tarjous tehdä kotihommia, kääntyy meillä siihen, että mä loukkaannun kun miehen mielestä mä en ole taaskaan tehnyt yhtään mitään kotona. Ihan naurettavaa, siis toinen hyvää hyvyyttään auttaa, vaikka ollaan sovittu että niin kauan kun mä olen kotona, nämä kotihommat on mun työ. Vuodatusta taas. Hymiö Mutta se mun ruoka, eli

MANSIKKA-BANAANIPIRTELÖ

351230.jpg

Siivu Valion kevyt vaniljajäätelöstä

rasvatonta maitoa

puolikas banaani

mansikoita maun mukaan

Ei muuta kuin tavarat tehosekoittimeen ja sekaisin. Nauttimaan!