MySpace Layouts

Tämä toinenkin laihdutusviikkokin alkaa olla pulkassa ja toivon tosiaan, että vaa'assakin olisi jotain tapahtunut. Niin on ollut tämä viikko sinnittelyä ja kitkutusta ja yhtä karkinhimoa!!! Eikö se sanota, että kahdeksan (8!!!!!) viikon jälkeen, laihdutus helpottaa ja pääsee näistä hirmuisista makean himoista eroon??? ENÄÄ kuusi viikkoa!! Mulla ei kyllä ole ikinä laihdutus kestänyt sitä 8 viikkoa, että ei sitä tiedä vaikka sen jälkeen olisi juhlaa vaan!

 

Sitä mä olen kyllä miettinyt kovin tässä viime aikoina, että voiko tuosta KARKKIHIMOSTA päästä koskaan eroon?? Mä olen pienen (????) ikäni syönyt karkkia, siis paljon karkkia, melkeinpä joka päivä. Nyt kun  vihdoin ja viimein haluan tosissani päästä siitä eroon, on se yhtä tuskaa! Karkki pyörii mun mielessä ihan koko ajan ja mä vaan pelkään sitä repsahdusta!! Voi kääk, toivottavasti tämä menisi ohi joskus!! Ollaankin lähdössä kohta kummipojan synttäreille, mitenköhän onnistun??!!

                   MySpace Layouts

Mulla on vahva mielipide teollisesti valmistettujen kasvispohjaiset rasvojen terveellisyydestä eli margariinit, kasvisrasvalevitteet ja kasvisrasvapohjaiset "kermat". Mä en niitä laihduttaessa käytä, vaan suosin kunnon puhtaita öljyjä (kylmäpuristettu rypsiöljy parhaimpana) sekä silloin harvoin kun leivon käytän kunnon voita!

Tässä vähän pähkinänkuoressa tietoa teollisesti valmistetuista kasvispohjaisista rasvoista, monityydyttämättömistä kasvisrasvoista sekä transrasvoista.  Nämä rasvat ovat ilmaantuneet ruokapöytään parin viime sukupolven aikana suuren rahan voimalla. Niiden terveysvaikutusta ei ole koskaan pystytty toteamaan mutta niiden aiheuttamista haitoista julkaistaan jatkuvasti uutta tietoa. Transrasvat on yhdistetty syöpään ja sydäntauteihin. Transrasvoja syntyy kasvisrasvojen teollisen käsittelyn yhteydessä. Suomessa terveysasiantuntijat ovat vähätelleet transrasvojen terveyshaittoja. Myös kasvisperäisten monityydyttämättömien rasvojen ( alfalinolihappo) on todettu aiheuttavan syöpää.
Vasta viime aikoina on ymmärretty kuinka tärkeitä esimerkiksi monityydyttämättömät eläinrasvat ( EPA, DHA) ovat terveydelle.

Käykäähän lukemassa Antti Heikkilän sivut, siellä on asiasta!