416122.jpg

Kyllä tämä on ihan hirveetä!!! Olen niin uskomattoman laiska, saamaton ja tällä hetkellä itseinhoinen että oksat pois. Laihdutus on mennyt enemmän kuin persiilleen, kohta olen taas iloisesti samoissa mitoissa kun tammikuun alussa. Ja potutus on tietysti kova. Motivaatiota riittäisi ja ajatuksissa laihdutus on koko ajan, mutta miksi tuo toteutus ei onnistu???? Tulipahan sekin huomattua, ettei ne karkit mun kilojani ole pelkästään tuonut. Olen meinaan kuitenkin syönyt suht vähän karkkia viime aikoina, kaikki muut makeat ja suolaiset herkut kyllä on mahaan löytänyt tiensä. Onneksi en ole kovin perso sipseille ym herkuille, muuten olisin paisunut varmaan kaksin kertaiseksi ja tässä painossakin on ihan tarpeeksi hirvittelemistä.

Ollaan pojan kanssa lähdössä sukuloimaan Varsinais-Suomeen ja siinä olisi sitten yksi mahdollisuus opetella normaaleja ruokatottumuksia. Mulla on aina ollut omituinen mässykausi aina kun lähden sinne päin. Siis kotona voi olla että olen syönyt ihan järkevissä mitoissa kaikkea hyvää, mutta kun sinne menen alkaa tajuton mässytys. Karkkia, karkkia ja karkkia, kilokaupalla ja joka halvatun päivä, mistä sekin mahtaa johtua. Nyt jos syvästi päättäisin, että yritän pitää näppini erossa karkista tällä reissulla ja tarjottaviakin ottaisin silleen hillitysti. Joten, äiskä ja systeri, vartioikaa mua!!

On vaan niin paha olla koko ajan, kun mielessä pyörii miten huonosti sitä nykyisin TAAS syö. Mun suuret ongelmat on tuo juusto ja leivän mässytys iltaisin, juusto on aina ihan normaalia Oltermannia, kun mies ei syö muita. Jos kaapissa on mulle kevyt juustoa ja vieressä houkuttelee ihkuihana Olterman, ei näpit pysy irti KUNNON juustosta... Juusto on vaan niin hyvää, mutta täytyisi itseni opetella syömään vaikka leikkeleitä, koska silloin automaattisesti vähenee leivän mussutus =)

Joten, kun tuolta kyläilyreissulta kotiudun, sanon heippahei kermajuustolle! Soseeittoja täytyy kyllä lisätä ruokavalioon, koska ne on kevyitä ja tulisi kasviksiakin syötyä. Ainoa ongelma noissa keitoissa on, ettei niistä oikein lähde nälkä ilman leipää. Ja leipää ei voi syödä ilman voita tai sitä kermajuustoa.... Tässä sitä taas ollaan!

Nyt vielä kun olen pojan kanssa kotona, pyritään näkemään kavereita aika usein. Käydään siis kylässä tai meillä käy joku, siihen kyläilyyn tietysti sitten kuuluu tuo kahvittelu ja herkkujen syönti. Mulla on niin heikko itsekuri, etten pysty olemaan syömättä tai ottaa vaan jotain yhtä, se on niin iso ongelma kyllä kanssa. Pitäisi vaan päättää, että yksi riittää ja sillä sipuli. Ei sitä viitsisi tuon takia nyt kavereitakaan unohtaa, voisivat aika ihmeissään olla...

Eilen käytiin tuossa läheisellä lammen jäällä kävelemässä ja voi kun oli ihanaa. Ihmettelin vaan kun ei nähty kuin pari koiranulkoiluttajaa, missä ihmiset oikein luuraa? Eilen oli aivan ihana ilma, aurinko paistoi ja pakkastakin ei ollut "kuin" 13 astetta, käsittämätöntä että ihmiset viitsii vaan kökkiä sisällä. Nuo kovat pakkaset kun toivottavasti menivät,  me kyllä nautitaan ulkona olosta. Pitkästä aikaa oltiin tänään tuossa omassa pihassa ja voi kun oli mukavaa.. Pojan kanssa on niin tottunut ulkoilemaan , että päivittäin on päästävä raittiiseen ilmaan. Miten ihmeessä sitä ennen poikaa voisikin maata koko viikonlopun sisällä videoita katsellen??? Oikein hyvä näin.