Tässä tuli taulukko ja kohta alkaa painonpudotus...

 

weight.png

 

Tämä painonpudotus on sellainen joka vuosinen juttu, aina aloittaa laihduttamaan, saakin sellaiset kuusi kiloa pois ja sitten jonkun takia juttu loppuu kuin seinään. Mä olen ihan todellinen herkkupeppu, siis aivan sokeririippuvainen. Se onkin varmasti täysin mun ylimääräisten kilojeni syy, mutta kun ei pysty mitenkään vastustamaan karkkia. Muutenkin mulla on tosi huono itsekuri. Kun aloittaa laihdutuksen, on ihan intona ja motivaatiota löytyy. Sitten tulee joku reissu tai juhla ja sitten ei paluuta laihdutukseen enää pysty tekemään, raivostuttavaa.

Nyt mä haluaisin tosiaan saada tuon sokerin käytön hallintaan. Jos vaan on hyviä ideoita, otan mielellään vastaan.

Ruokailuajat mulla on nykyisin aika säännölliset, kiitos tuon pienen puolitoista-vuotiaan poikani, jonka kanssa olen kotona. Olen ottanut tavaksi syödä hänen kanssaan sekä lounaan että päiväruoan, mutta kasviksia pitäisi saada ruokavalioon lisää reilusti.

                                   Hymiö

Siinä onkin sitten se toinen ongelma, kun tosiaan olen kotona kotihoidontuella, ei rahaa tosiaankaan ole kovinkaan paljon. Ja nuo kasvikset ja hedelmät MAKSAA! Saisihan tuota porkkaanaa aika halvalla, mutta mulla on paha koivuallergia ja en oikein pysty syömään raakaa porkkanaa. Siihen meidän viime vuotinen karppi-ruokavaliokin omalta osaltaan kaatui, kasvisten kalleuteen, pasta kun ei hirveästi maksa...

Mutta tässä on vielä pari päivää aikaa miettiä millä keinoilla ajoin kiloistani päästä...

                                          Hymiö