Hymiö

Kävin lääkärissä vihdoin ja viimein hakemassa kortisonipiikin jännetupentulehdukseen oikeeseen ranteeseen, molemmille puolille. Ah ja voih, teki kipeetä se pistäminen ja sen jälkeen kun se kortisoni kiersi tuolla käden sisällä, kaduin jo aika tavalla piikin laittamista. Mutta nyt helpottaa ja tiedän että jo huomenna ei käsi ole kipeä. Joten tää onnea on! Mä olen niin uskomattoman laiska lääkärissä kävijä, tuo jännetupentulehdus on ollut mulla jo noin 5 kuukautta ja koska sen kanssa olen pystynyt elämään, en ole jaksanut/viittinyt mennä lääkäriin. Aika typerää!

Eilen karkkihimoissani mietin, sitä vaahtokarkkijuttua. Jos 1 dl:ssä vaahtokarkkeja on vain 45 kcal, niitä voisi sitten kyllä syödä. Sitten mietin että vaahtokarkki on aika iso, 1 dl on aika pieni... Mitä jos silppuisi vaahtokarkit ihan pieniksi, niin olisko 1 dl sitten enemmän vaahtokarkkia.... No joo, sitten taisin nukahtaa... Katsoin tänään pistehakemistosta, että 10 g vaahtokarkkeja vie 0,5 pistettä, se on noin 3 vaahtokarkkia, miten ihmeessä sitä pystyisi syömään KOLME KARKKIA???? Parempi pysyä kokonaan ilman.

Kauheasti on ollut puhetta tosta KUTRI.NET -sivuista. Olen siellä joskus tosi kauan sitten käynyt lukemassa juttuja. Tänään sitten vietin aikaa niillä sivuilla ja on kyllä toisaan ihan tutustumisen arvoinen juttu. Käykää katsastamassa! Ihan järkeen käypää juttua laihdutuksesta, tehty maalaisjärjellä. Siellä ei nipoteta pisteistä eikä kaloreista ja koska nämä kalorinippelitiedot ei ole mun juttu ollenkaan, kuulosti siis hyvältä. Ja sillä MAALAISJÄRJELLÄ mä haluaisinkin tämän elämäntapamuutokseni tehdä. Nyt sitten mietinkin TAAS tuota pisteiden laskun poisjättämistä, hieman päättämätön ihminen...

Kutrin sivuilla oli tällänen prosenttitaulukko, minkä verran laihduttajan pitäisi saada mitäkin. Eli proteiinit ja rasvat on tosi tärkeitä laihduttaessa, kun taas painonvartijat vannoo noiden hiilareiden nimeen. 

  Laihduttaessa Normaali ruokavalio
HIILIHYDRAATIT       46 %         50-60%
PROTEIINIT       24 %         10-20 %
RASVAT       30 %         30 %

Vielä Kutristä sen verran, että huomenna alkavassa Suomalaisen Kirjakerhon ALEssa on Katri Mannisen: Sinä Onnistut -kirja 15 euroa, ei muuta kuin ostoksille.

Tässä yhtenä päivänä otin kuvan mun ruoka-annoksesta, johon olin laittanut 2 perunaa ja 1,5 desiä nakkikastiketta. Suoraan Paikkareiden pisteoppaasta: Lihakastike esim. chili con carne, jauhelihakastike, kanaviilokki, makkarakastike, stroganoff 1,5 dl, 150 g..........4 pistettä. Siihen sitten vielä lisäksi puolet lautasesta salaattia, kyllä lähti nälkä!! Ja jotkut väittää että paikkareissa joutuu näkemään nälkää. Mä en itse kyllä ole käyttänyt ollenkaan tuota aterialla saa syödä niin monta perunaa, pastaa, ruisleipää kuin haluaa jollain pistemäärällä. Nämä kun on kuitenkin aika hiilaripitoisia, niin olen kyllä jokaisesta vähentänyt juuri sen määrän pisteitä kun olen syönytkin. Kuva on muuten nähtävillä tuolla ruokapäiväkirjassa (en todellakaan ottanut mitään aseteltua ja hienoa kuvaa, vaan suoraan nappasin omalta lautaselta).

Eilinen päivä oli kyllä niin masis tän laihdutuksen suhteen, siis ei voisi vähempää kiinnostaa, "sorruin" syömään kourallisia pähkinöitä, mutta Kutrin sivuja lukiessa huomasin, ettei varmaan niin kovin paha sortuminen ollut, mutta harmitti kun pisteitä meni siinä... Tänään on mieli ollut parempi ja vielä on mielihalut pysynyt hallinnassa. Karkkihimo on kyllä ihan alituinen!!

Kertokaa muuten siitä netin Kalorilaskuri-ohjelmasta, ketä sitä käyttää. Onko ollut hyvä? Onko kaikki tiedot löydettävissä tai siis  ovatko ruoka-aineet tosi perusteellisesti tai vaan ylimalkaisesti?

Hymiö